måndag 23 februari 2015

Bubble Ball och Bubble Bobble


Jag satt och jobbade, som vanligt hemma vid datorn, när en melodi smög sig på. Jag identifierade den som musiken från Bubble Bobble, ett gammalt C64/Amiga-spel. Melodin blev envist kvar och jag fick snart ge upp jobbet för att googla på Bubble Bobble. Och självklart hittade jag en länk som pekade på en hemsida där jag kunde spela det gamla spelet en stund. Det var inte lika kul som jag minns det, men det gav ändå en viss nostalgisk tillfredsställelse. Jag backade och kollade sökträffarna igen och fick upp då upp några länkar om bubbelfotboll, eller Bubble Ball. Det slog mig att jag har skrivit om just detta fenomen till aktivitet tidigare, i samband med att jag kände mig lite ensam på kammaren och i avsaknad av arbetskamrater att fika med. Då efterlyste jag att Hoffice-rörelsen skulle komma till Göteborg, så att jag kunde hitta några likasinnade att skriva och kanske spela bubbelboll med. Nu, sen alldeles nyss, finns det Hoffice i trakten och dessutom har jag hittat en skrivplats i ett större sammanhang i stan. Nu är det alltså nära, snart är jag på kick-off och team-aktiviteter, från min egen bubbla till ett helt lag av bubblor.




Inga kommentarer:

Övervakning och planeringsångest.

 Våren visade sig. Och försvann. Fladdermusstationen som är monterad på garaget, riktad mot sjön, avslöjade att en dvärgpipistrell var här o...