torsdag 19 november 2015

Batmobil och stil


Jag var gäst i Radio Sjuhärads morgonprogram igår, startade 06:45 hemifrån och rullade in 07:10 på parkeringen utanför radiohuset i Borås. Det är inte mer än fem meter att gå från parkering till dörr och de som sänder har öppen ridå ut mot gatan. Jag hörde dem prata om kommande hållpunkter på bilstereon och jag kunde inte låta bli att undra om de blickade ut mot parkeringen i samma stund. Min grå, skitiga, silvertejpade Ford Focus är inte en bil men glider in på en parkering med, inte en bil man ställer utanför ett skyltfönster mot världen. Det är en bil för fältjobb, pålitlig, tilltygad och insutten. Bagaget är ofta belamrat med inspelningsutrustning, passagerarsätet är nedskräpat av kartor och kaffefläckarna berättar en historia för varje medpassagerare. Igår hade jag önskat att jag hade en batmobil eller åtminstone hade 1) tvättat Forden och/eller 2) dekorerat den med en smakfull logga. Jag hade plötsligt blivit smärtsamt medveten om att jag inte alltid är i skogen tillsammans med bilen. Ibland ska jag också föreställa vara representativ och världsvan författare. När jag kom hem googlade jag därför på reklam för stilmedvetna. Jag hamnade på Stil Reklam. Och voíla, de kan hjälpa mig med att göra bilen, inte bara logotypifierad och synlig, också snygg och upplysande. För även i skogen eller när jag har parkerat på märkliga platser, kan det vara bra att ha en bil som talar om vem jag är och vad jag gör. Folk tenderar att undra. Nu återstår bara att bestämma sig för stilen, loggan och färgen. 


Fler tveksamt batmobiliserade bilar hittar du här

Inga kommentarer:

Övervakning och planeringsångest.

 Våren visade sig. Och försvann. Fladdermusstationen som är monterad på garaget, riktad mot sjön, avslöjade att en dvärgpipistrell var här o...