söndag 18 oktober 2015

Reklamsäsong



Hösten är här på riktigt, boken är ute och företaget går in i en ny fas, reklam- och kontakta nya kunderfasen. Hur syns man, hur hörs man och hur gör man för att få man världen att förstå att det just vi gör är vasst, fint, genomtänkt och välgjort? Jag har provat att mejla, fika och terrorisera mitt kontaktnät. Nästa steg är reklam, gåvor, erbjudanden och dekaler. Bilen ska bli en batmobil, min fältmugg ska ha en logga, hemsidan ska få en webbshop och arbetskläder ska förses med information. Det finns en poäng med att folk vet vad man gör.
På bokreleasen förra veckan gick fladdermusten åt till sista flaskan. Enbärsdrickan med fladdermusetikett är en succé var den än ställs fram. Folk älskar helt enkelt nischade prylar, grejer som har tagits fram till ett särskilt event och som sätter den där pricken över det redan så snygga i:et. Det märks inte minst så här års, när Halloween står för dörren. Fladdermusgrejer finns plötsligt överallt, plastiga och läskiga utan känsla för smak. Ändå säljer det. Det är alltså dags att kontakta företag som TUPP Reklam och ta fram egna fladdermusrelaterade prylar att förse kunder och tänkbara partners med. Magneter, mappar, markeringsvästar, matlådor, mattor, miniräknare, mobilfodral, muggar, multiverktyg, måttband, mynthållare och egentligen allt man kan komma på. Och det var bara bokstaven m. 




Inga kommentarer:

Övervakning och planeringsångest.

 Våren visade sig. Och försvann. Fladdermusstationen som är monterad på garaget, riktad mot sjön, avslöjade att en dvärgpipistrell var här o...