fredag 20 december 2013

Boklager

Jag har ett stort lager Djurens evolution på vinden, säkert ett par, tre tusen. Det är dags att ta tag i det, göra reklam, ge bort, sälja paketvis, ringa skolbibliotek och kontakta tidskrifter som vill ha ge bortgåvor. Jag googlade för att se om boken fortfarande omnämns där ute, det var ju ändå ett tag sedan den kom ut. Och faktiskt, en och annan kommentar på boktipssidor, hos näthandlare och i bloggar. Jag fastnade särskilt för ett blogginlägg (av Johanna Ferm – Natsumisan.blogg.se) och citerar det i sin helhet här nedan:
 
Författare: Johan Eklöf
 
Titel: Djurens Evolution
 
Utgivningsår: 2008
 
Mitt betyg: 5 av 5
 
Genre: Djur/Natur
 
Huvudperson/-er: En massa djur
 
 
Handling: En 130 sidors sammanfattning av djurens evolution från början till nutid
 
Bäst: Författarens närvaro. Spännande beskrivningar och intressant att se hur allting skildras historiskt. Blev väldigt imponerad av bilderna på hur djur utvecklats och blev till.
 
Sämst: Att jag själv är för lite insatt i detta, men annars var det absolut inget fel på boken
 
Citat: "och på det hela taget är reptiler helt fria från vattenbehov, förutom att de behöver dricka då och då. Men vem behöver inte det?"

Mina kommentarer: Jag sträcktläste denna bok på ca 3 timmar. Den var intressant, jag blev helt "wow" av vissa bilder och tänkte "dokumentär" när jag läste den. Jag brukar inte läsa den här typen av böcker och trodde inte detta skulle intressera mig alls (denna var också ett förslag från min väninna), men nu efteråt är jag helt...oj. Den var väldigt härlig och informationsrik. Jag lärde mig väldigt mycket. Det är enkelt att hänga med i texten och det är som att få vara med om en spännande resa. Tack för boktipset, min kära vän!

Det låter alltså som att man skulle kunna sälja några ex till, tack Johanna. Och alla ni som gärna skulle vilja äga några hundra exemplar av Djurens evolution är välkomna att höra av er.

1 kommentar:

Johanna Ferm sa...

Hej Johan! Jag hoppas du har haft en bra jul- och nyår. För det var ett tag sedan jag tittade till min blogg nu :) men tack så mycket för kommentaren och för det här fina inlägget. Jag är glad att du tyckte om min recension, för jag tycker verkligen att boken borde uppmärksammas ännu mer ;) Lycka till! MVH Johanna Ferm (natsumisan.blogg.se)

Övervakning och planeringsångest.

 Våren visade sig. Och försvann. Fladdermusstationen som är monterad på garaget, riktad mot sjön, avslöjade att en dvärgpipistrell var här o...