onsdag 8 februari 2012

Fossiljägarna

Jag läser just nu Fossiljägarna av Björn Hagberg och Martin Widman, en bok om stora upptäckter, fyrbenta fiskar och vetenskapsmän av den gamla skolan. Av någon anledning fick jag för mig att kolla källförteckningen. Och där fanns Djurens evolution! Lite stolt blir man ju, ett erkännande på nåt sätt. Min bok i en riktig bok gör ju min bok också till en riktig bok. Jag hade kunnat placera upptäckten på min nya lista över ting som bidrar till vardagslycka, men detta är utöver, lite mer än vardag.

Jag hade också tänkt att recensera Fossiljägarna, med det har Vetenskapspedagogen redan gjort på ett bra sätt. Jag hänvisar dit.

Inga kommentarer:

Övervakning och planeringsångest.

 Våren visade sig. Och försvann. Fladdermusstationen som är monterad på garaget, riktad mot sjön, avslöjade att en dvärgpipistrell var här o...