tisdag 14 juni 2011

Hyrbil

Sommar. En tid av förflyttning mellan trevliga platser. I teorin är det trevligt att använda sig av kollektiva medel för detta, men inte alltid i verkligheten. En gång hyrde jag en bil, en billig bil. Den billigaste som gick att hitta faktiskt. En bil som svängde åt vänster. Då och då vred sig ratten, bilen tog ett skutt och var på väg ut i vägens mittparti. Högerarmen fick träningsvärk av att hålla emot, men bilen var billig och tog mig på ett ungefär dit jag skulle. Efter en vecka kunde jag lämna tillbaka den, glömma den. Nästa gång valde jag en ny, skinande hyrbil, uppgraderad för 2000-talet och sval i sommaren. Det ingick till och med gratis glass om man stannade vid rätt sorts mack. Den var dyrare, men det var det värt där och då. Och i valfrihetens tidevarv gäller det att haka på trenden, att välja själv och fundera över vad som är viktigt. Kanske hyr jag mig en bil igen redan i år.

Inga kommentarer:

Övervakning och planeringsångest.

 Våren visade sig. Och försvann. Fladdermusstationen som är monterad på garaget, riktad mot sjön, avslöjade att en dvärgpipistrell var här o...