torsdag 17 mars 2011

Omringad av Berg

Jag är omringad av Berg, Lasse Berg, som med sin nya bok Skymningssång i Kalahari seglar om sin gamla bok Gryningssång över Kalahari, vilken har regerat listan sen människans födelse. Och jag hamnar trea, strax innan Lasse Berg med en annan utgåva av Gryningssång. Berg tar upp ämnen som död, fetma, Jante och religion, allt ur ett historiskt perspektiv. Jag citerar från beskrivningen av boken: "I det förflutnas spruckna spegel kan vi klarare se vår framtid. Och kanske också urskilja vad som är vårt hopp." Det är svårt att konkurrera med sådant och istället sätter jag boken på min önskelista.

Tillägg 110404: En fjärde Berg är nu femma och jag känner mig ännu mer omringad. Skymningssång står fortfarande på önskelistan...

Inga kommentarer:

Övervakning och planeringsångest.

 Våren visade sig. Och försvann. Fladdermusstationen som är monterad på garaget, riktad mot sjön, avslöjade att en dvärgpipistrell var här o...