tisdag 20 januari 2009

Projekt 09

I brist på tillfälligt engagemang för bloggen kan jag ju alltid redogöra för årets skrivprojekt. Jag tänkte att om jag skriver det på webben svart på vitt, blir det som ett kontrakt. Något jag måste leva upp till:



1. Skriva en artikel till Tidningen Panda (delvis för att se om jag kan skriva sånt)

2. Få ut Rimfrsot i den bästa av världar (även om det ligger lite utanför min påverkan just nu... men det är på gång sägs det)

3. Färdigställa Poängsystemet för Struktur och Livskvalitet - romanen. (Den sista tredjedelen verkar ta dubbelt så lång tid som de första två tillsammans)

4. Påbörja en ny roman. (Jag har redan tjuvstartat, men bör vänta ut punkt 3)


5. Sätta punkt för, samt översätta Ögonblick Ur Tiden

6. Göra research för en ny populärvetenskaplig bok (gamla däggdjur, fladdermöss eller nåt annat?)

7. Hålla igång bloggen åtminstone ett år. 10 månader kvar alltså.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag röstar på något av de spännande och "gamla" däggdjuren (eller möjligtvis något kloakdjur..) här borta i Australien. Lägger in mitt veto mot wombats, för läste precis en bok som heter "Secret life of Wombats". Eller förresten, finns det något motsvarande i sverige/skandinavien?

CopyBat sa...

secret life of wombats minsann, jag blir faktiskt nyfiken. och nej, några vombatsläktingar finns nog inte i här närheten...

Övervakning och planeringsångest.

 Våren visade sig. Och försvann. Fladdermusstationen som är monterad på garaget, riktad mot sjön, avslöjade att en dvärgpipistrell var här o...