måndag 1 december 2008

Jäkligt gammal

Jag roade mig, kanske på ett något osunt vis, att googla på "Djurens evolution". Mest för att se om det blev några träffar, kanske ett omnämnande eller en recension nånstans. Och jag fann följande klart intressanta text på Bok.nu:
"...Följ med på en resa miljontals år under en kort stund, en kunskapsresa om livet, här har du underhållande och grundläggande biologi. Detta är ett allmänbildande verk som du borde läsa!..."

ok, så lång allt väl, riktigt trevligt faktiskt, men sen följer:

Johan Eklöf född Johan Alfred Eklöf 21 april 1875 i Stockholm, död 17 mars 1948, svensk skådespelare. (Källa: Svenska Wikipedia)"

Visserligen kan man känna sig gammal ibland, på innebandyplanen tex. Men död sen 60 år känner jag mig sällan. Och skådespelare har jag aldrig varit.

Inga kommentarer:

Övervakning och planeringsångest.

 Våren visade sig. Och försvann. Fladdermusstationen som är monterad på garaget, riktad mot sjön, avslöjade att en dvärgpipistrell var här o...