söndag 9 november 2008

Egna varor


Avklarat: veckans tur på Ica Maxi, tillsammans med treåring utrustad med egen vagn. Hålla reda på-faktorns höga tal uppvägs av antal mottagna leenden. Att storhandling kan ge positiv energi är, om inte en nyhet, så åtminstone en liten aha-upplevelse.

Och debatten om Egna varor fortsätter: att så många kan bli kränkta av att få erbjudanden man faktiskt kan ha nytta av är en gåta. Oh, de vet att jag köper tandkräm och bröd. Storebrorssamhället är här. Nyhetsblixt: det har varit här länge. Och det är ok.

1 kommentar:

Anonym sa...

Instämmer med "att så många kan bli kränkta av att få erbjudanden man faktiskt kan ha nytta av är en gåta"

Jag blev jätteglad när jag fick mina! Men ibland undrar jag om jag har dåligt med integritet. Jag menar, när jag tänker på hur många andra uppfattar sånt här.

Hälsningar bertha på Argus som ramlade in här. Finns mycket att läsa!

Övervakning och planeringsångest.

 Våren visade sig. Och försvann. Fladdermusstationen som är monterad på garaget, riktad mot sjön, avslöjade att en dvärgpipistrell var här o...