onsdag 4 maj 2016

politisk agenda


Fram till valet 2018 kommer jag vara mer politisk än vanligt, på bloggen och där ute i verkligheten. Jag är egentligen ingen politisk person, men en fyraårsperiod i livet ska jag väl klara av.

Inför valet 2014 lovade jag att engagera mig i miljöpartiet om SD gick framåt i kommunen. Det gjorde de, med besked dessutom. Jag hörde av mig till vår lokala mp-grupp och voíla, nu är jag inte bara med, jag är dessutom en del av ordförandeskapet, representant i valnämnden, deltagare på annalkande kongress och sekreterare i miljöstrategigruppen. Det sistnämnda är ingen politisk utnämning, men närapå. Jag har alltså hamnat i den kommunpolitiska smeten, jag är en av dem.


Om någon där ute undrar varför, varför ska han blanda in politik nu när allt var så bra, varför miljöpartiet av alla?… Ja, svaret, eller rättare sagt svaren, kommer i nya blogginlägg. Snart.

Inga kommentarer:

Övervakning och planeringsångest.

 Våren visade sig. Och försvann. Fladdermusstationen som är monterad på garaget, riktad mot sjön, avslöjade att en dvärgpipistrell var här o...