fredag 25 oktober 2013

Telepatisk telefonförsäljare med erfarenheter av andevärlden sökes

Arbetsförmedlingen, denna härliga institution. Under min arbetslösa tid lyckades de hitta två jobb som skulle kunna passa mig, varav det ena var en doktorandtjänst. Tyvärr hade jag redan doktorerat, men det tyckte inte AF var ett direkt hinder, snarare tvärtom. De fyllde sen i ett dokument, skrev "solog" i en ruta och skapade en handlingsplan. Planen löd: "Arbetssökande ska söka jobb på egen hand. " En lysande plan, jag hade nog aldrig kunnat klura ut något sådant. Men det måste dagens arbetssökande göra, nu måste man fylla i exakt vad man pysslar med i en egen plan och skicka in egna dokument. Inga arbeten får passera, det gäller att söka många jobb. Kvantitet är modellen. Och då måste man till exempel söka sådana här jobb.

 
Jag tar mig friheten att citera:
 
Medial telefonrådgivare
ÄNGLAVÄRLD AB
Publicerad: 2013-10-10, Annons-ID: 2381089
Ort: Ospecificerad arbetsort, 4 platser
Yrke: Medlemsvärvare, intresseorg./Telefonkommunikatör      

     
Vår mediala telefonlinje, Änglavärld, ökar hela tiden och vi behöver nu anställa fyra medium/clairvoyanta till. Vi söker därför dig som är medial/clairvoyant eller som kanske redan arbetat/arbetar som medium, tarottolkare eller liknande....

...Önskvärt är att du kan något av följande:
Se in i framtiden. Se tidigare liv. Kommunicera telepatisk med djur. Tyda drömmar. Lägga och tolka tarotkort. Kontakt med andevärlden. Kan du även hitta bortsprungna djur och/eller se borttappade saker är det ett plus...


Vad säger man? Herregud kanske, åfysatan är ett annat ord jag kan tänka mig. AF i ett nötskal.


Inga kommentarer:

Övervakning och planeringsångest.

 Våren visade sig. Och försvann. Fladdermusstationen som är monterad på garaget, riktad mot sjön, avslöjade att en dvärgpipistrell var här o...